Anna Zijlstra Hoeve

Een nieuw onderkomen voor de ezels
Anna Zijlstra was een Dokkumer boerin. Zij vond het belangrijk dat mensen samen kunnen genieten van de natuur en de dieren. Zo is de Anna Zijlstra Hoeve, de Dokkumer kinderboerderij ooit ontstaan. Op de kinderboerderij zorgen mensen met- en zonder beperking samen met vrijwilligers voor de dieren, voor de  tuinen en voor de speeltuin.
In Dokkum is de Anna Zijlstra Hoeve een begrip. Als kind heeft iedereen er wel een bezoekje gebracht aan de speeltuin, een ijsje gegeten of de dieren geaaid. Al die jaren vele bezoekers hebben hun tol geëist en in 2017  is de boerderij opgeknapt.
Met hulp van de Hendrik en Anne Bosmastichting kon ook een  nieuwe stal worden geplaatst voor de ezels. Wij zijn er blij mee en de ezels helemaal! Ze hebben meer ruimte gekregen en een warmere en lichtere stal. De verzorgers kunnen beter voor de dieren zorgen en in de winter kunnen bezoekers de dieren toch nog even aaien.
Dank u wel “Hendrik en Anne Bosma Stichting” . We zijn heel erg blij met uw ondersteuning!

Alle medewerkers, vrijwilligers, bezoekers en dieren van de Anna Zijlstra Hoeve.

ezels.jpg

We helpen graag waar het kan
We kunnen actief bijdragen bij projecten en voor individuen.